1.jpg
Vuosi sitten oli kevät jo paljon pitemmällä.
Nyt Repan tilalla on korkea lumikasa.
Aita on myyty uusille omistajille.
Ikävä on pientä karvaturria edelleen suunnaton.

2.jpg
Siksipä minä muutama tunti sitten sytytin ulos kynttilöitä.
Myös aamulla haudalla kävijät laittoivat sinnekin kynttilän palamaan.

Vuosi sitten olivat joutsenet mekkaloineet rannassa jo pitempään.
Tänä keväänä niitä ei ole vielä näkynyt.
Ja tämän ajatuksen, kun ehdin kynttilöitä sytyttäessä ajatella
alkoi mekkala kuulua puiden takaa.
Vielä en heitä nähnyt, ehkäpä jo huomenna.

1.jpg
Olen minä myös ompeluitakin tehnyt.
Ruokaessuja sormiruokailijoille.
Ja sitten tänään tämän Siiri & Myyry -pipon tytölle.
Tytölle, joka unohti lauantaina minun tekemän Robin -pipon Iisalmen Rossoon.
Siitä seurasi itku ja harmitus.
Mutta kyllä nyt kelpaa, kun on Siiri & Myyry pipo.

(Muumimuki muistuttaa minua ikävästi kyllä nyt kuvassa siitä,
kuinka minä tänään hörppäsin mukista
ja sain huulilleni vipeltämään elävän muurahaisen.
Yäk kevättä!)