Jo toukokuun puolella ostin itselleni hupparikangasta. Melkolailla saman väristä collegea, mistä tein viime syksynä housut itselleni. Sillä erotuksella vain, että tämä uusi kangas on sisältä semmoinen pehmeä. Hintaa taisi tulla 4.20 tai jotain sinne päin, kun palana ostin eurokankaasta.

En jostain syystä kangasta ostaessani hoksannut ostaa vetoketjua, mutta ajattelin sitten, että kyllähän minulla varmaan niitä löytyy. Myöskään resoria en tajunnut ostaa, mutta ehkä sitäkin ajattelin, minulla vielä olevan. Mutta myöhemmin tajusin, että onhan sitä vähän, mutta se on aivan väärän vihreetä.

No nyt sitten elokuun alussa eurokankaaseen taas vahingossa "joutuessani", lähti housukankaan lisäksi myös ruskeaa resoria tähän paitaa varten. Eikä vieläkään sitten tullut mieleenkään ajatella sitä vetoketju asiaa tarkemmin.

Kotona sitten tutkin vetoketju varastojani. Sopivan mittaisia olisi kyllä muutamia, mutta osa eivät olleet takkivetskareita, eli niitä ei saanut auki ja sitten ne jotka olisi oikeita, niin värivaihtoehtoina oli kirkkaan punainen, valkoinen ja mitähän niitä muita oli. Joka tapauksessa yksikään niistä ei sopinut tähän vihreä-ruskeeseen paitaan. Noh, sitten muistin, että onhan minulla yksi ruskea vetoketju, minkä olen ostanut takkia varten. Ahaa, niin onkin, mutta se on aivan liian pitkä.

No paitaa pikku hiljaa nyt ompelin eteenpäin ja keskiviikkona kaupungissa taas käydessäni ostin eurokankaasta uuden ruskean vetoketjun. Olin vielä tarkistanut lähtiissä nopeasti ohjeesta, minkä mittainen sen pitää olla, 45cm. Tulin kotiin, ompelin resoreita kiinni ja rupesin mallailemaan vetoketjua paikalleen.

AAAAARGHHH! Se uusi vetoketju oli aivan liian lyhyt!

No mietin, että jos tekisi enemmän v-mallisen kaula-aukon tai jos alas, resoriin tulisikin jotkut napit tms. Mutta mä en kyllä niin tykkää v-kaula-aukoista, eikä se nappi-ideakaan niin mieluiselta tuntunut. Heitinpä siis lähestulkoon vetoketjua vaille valmiina olevan paidan myttyyn nurkkaan ja saa olla siellä niin pitkään, että joku joskus osaa ostaa mulle oikean mittaisen vetoketjun. Huoh!